2013-01-07

Vem tänder stjärnorna?

Vem tänder stjärnorna? Det skulle kunna vara en rubrik för en diskussion om vår existens och om alltings uppkomst och mening. Ett ganska tungt ämne och det är ingenting jag kommer att ge mig in på här och nu. Inte ens en så enkel fråga som vem som tänder stjärnorna i Västerhaninge kyrkas torn har jag något svar på. Jag har bara noterat att stjärnorna tänds den första advent och att de sedan lyser fint vintern igenom. Jag vet inte riktigt när man släcker stjärnorna, men ska försöka att notera när det händer.
  Dagens promenad till Jordbro gravfält var välgörande. Det känns lite speciellt att vistas där. Bäst är det dock då marken inte är snötäckt. Idag var det så bra ordnat att det gick att gå på skaren. I min viktklass är det ganska sällan som skaren bär. Nog pratat nu. Här följer några illustrerande bilder.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar