2013-06-12

Tjo vad det var livat i holken

Efter att ha suttit framför bildskärmen hela dagen (som vanligt) så kände jag för att gå ut en sväng i aftonsolen. Med mig på promenaden hade jag för ovanlighetens skull systemkameran med ett makro på. Följaktligen blev det ett antal fotografier på växtligheten och lite annat. Just den här kvällen fick jag också anledning att rikta objektivet uppåt. Jag passerade ett träd där det var ett herrans liv. Ut ur ett hål i stammen kikade med jämna mellanrum en hungrig hackspettsunge fram. Nu var det lite synd att jag bara hade makrot med mig, men jag stannade ändå kvar för att se om det skulle bli någon kvällsvard för fågelungen. Efter en stund kom herr eller fru hackspett flygande med näbben full av godis. Med viss försiktighet och mycket väl medveten om min närvaro så serverades till slut kvällsmaten. Strax därefter så var det fullt ståhej i boet igen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar