2013-09-15

Extra! Extra! Read all about it!

Den "stora" nyheten är att Haningebilder expanderar till att ibland även visa bilder ifrån grannkommunerna. Jag har ju redan tidigare fuskat genom att vara på fel sida om kommungränsen och nu lättar jag alltså på mina egna regler. Tanken är ändå att merparten av bilderna jag lägger upp här ska vara tagna i Haninge kommun. För att introducera nyheten följer här ett tvådelat inlägg med bilder från Tyresö slott med omnejd. Faktum är att jag bara tog ett fåtal bilder på slottet vid detta besök. Det berodde mest på att slottets finaste sida endast gick att fotografera om man var villig att tampas med ett rejält motljus. Jag brydde mig helt enkelt inte så mycket om slottet denna gång, men det blir väl fler tillfällen. Bilderna visar promenaden från kyrkan bort emot Notholmen. Det är en plats man inte gärna kan besöka utan att ta sig en fika i det utmärkta kaféet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar