2014-06-08

I byrålådan

På grund av tidsbrist har jag inte gjort några utflykter i kommunen på sistone. Mitt besök i Rom kan ju knappast kvalificera in till denna blogg då det är svårt att hävda att Rom ligger i Haninge eller i någon av grannkommunerna. Nej, det blir till att rota lite i byrålådan för att kunna bjuda på ett blogginlägg denna gång. Jag behöver dock inte gräva så djupt för att hitta några bilder från en cykelutflykt för två veckor sedan. Det var en cykeltur med avsikt att knipa några kontroller i årets upplaga av Cykelpasset. För den som inte känner till Cykelpasset så kan jag berätta att det går ut på att, via cykel, besöka bestämda platser i kommunen och besvara frågor,  en fråga per kontroll. Kontrollerna finns utmärkta på en karta som köper hos kommunen eller på apoteken. Efter att ha klarat alla kontroller kan man delta i en utlottning av priser. Ett trevligt sätt att få röra på sig och samtidigt se platser i kommunen som man kanske inte tidigare har besökt. Här är några bilder från cykelturen, som inte avslöjar något om kontrollerna kan jag säga.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar