2015-04-23

Mot alla odds

Vad gör man när man får syn på en rovfågel som kretsar över fälten i fjärran och inte har annat än sin kompaktkamera med sig? Jo, man fiskar upp kameran, zoomar in så mycket som det går och gör sitt bästa för att försöka få åtminstone någon användbar bild. Det är inte alltid det lyckas. Den här gången blev det ingen fullträff, men det syns ju att det är en fågel.  ;-)  Sedan kan man ju undra vad det är för en fågel. Jag är inte så bra på rovfåglar och jag är inte säker på vad det var jag såg. Den liknar ju mycket en vanlig ormvråk, men jag undrar om det inte är en brun kärrhök ändå (adult hane)? Jag tycker att teckningen på vingarna antyder det. De två sista bilderna innehåller i alla fall tofsvipor. Det är jag säker på.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar